Actualitat

El Consell Veïnal reprén les reunions després de sis mesos de suspensió per la pandèmia

Com a nova portaveu de la Federació d’Associacions de Veïns es va presentar Christine Huc

divendres, 11 de juny de 2021

El passat de 3 de juny es va tornar a reunir de forma presencial, a la Casa de la Cultura, el Consell de Participació Veïnal, suspés durant sis mesos per la situació sanitària.

La sessió va servir per a presentar la nova portaveu de la Federació d’Associacions de Veïns, Christine Huc, presidenta també de l’entitat veïnal del Montgó.

D’una altra banda, es va recordar José Antonio Morillo, president recentment mort de l’Associació de Veïns de la Faroleta, a qui l’alcalde, Vicent Grimalt, va reconéixer “la seua tasca en favor del veïnat, el tarannà positiu i la conversa alegre i animada que hi aportava”.

Demandes veïnals

La presidenta de l’associació del Montgó, Christine Huc, va sol·licitar informació sobre l’estudi de mobilitat i la resposta a les al·legacions presentades. També va demanar que s’hi tinguera en compte el seu suggeriment perquè el bus a la Pedrera, en lloc de baixar directament a centre urbà, passe pels carrers Pou de la Muntanya, Agret i Nadaletes, cap al camí de Sant Joan, apropant així els usuaris a la zona del Centre de Salut.

A més va demanar informació sobre l’estat de les obres de connexió al clavegueram, l’enllumenat, va donar compte de diverses incidències en el paviment de carrers del barri i va preguntar pels projectes dels Pressupostos Participatius 2020 que s’executaran. Finalment, va tornar a sol·licitar la creació d’una nova parada de taxi en la plaça Arxiduc Carles.

En representació del veïnat de les Bassetes, Marylin Bertó va demanar que l’ajuntament faça un toc d’atenció als restaurants que aboquen restes de cuina, sense bossa del fem, directament als contenidors o que se’ls assigne contenidors d’ús exclusiu. Va sol·licitar també el cobriment amb arena de les roques de la desembocadura de la sèquia del Sarg per a evitar-hi accidents. I va reclamar una acció de recuperació de dos parcel·les municipals al carrer de la Mussola.

També per part de les Marines, la representant de Ciudadanos, Estefanía Schwamb, va comunicar la demanda del veïnat del carrer de la Mar Jònica perquè es resolga l’estretament que produeixen uns contenidors de fem i la necessitat d’actuar sobre la velocitat dels vehicles en eixe carrer.

Finalment, des del grup Compromís, Vicent Crespo va suggerir solucions per als problemes d’embassaments a l’altura del col·legi Sant Vicent Ferrer i va demanar que es reparen els sistemes d’obertura dels contenidors de fem.

En el següent punt de l’ordre del dia, la regidora de Territori i Qualitat Urbana, M. Josep Ripoll, i el regidor de Parcs i Jardins i Platges, Pepe Doménech, van donar compte de les obres i actuacions previstes per a enguany. Entre unes altres, la rehabilitació de Torrecremada, la instal·lació del berenador i el parc infantil del Bosc de Diana, les obres en centres educatius com l’aulari del Pou de la Muntanya i la construcció del nou Raquel Payà i altres previstes al pressupost municipal de 2021.